Biwak Wędrowniczek „W przeszłość na przyszłość”

Swanage, Anglia, 10 – 12 lipca 2015

Nawet ze zbliżającym się zlotem, drużynie ‚ Jantar’ nie wystarczyło tyle akcji harcerskich na lato. Postanowiłyśmy, więc pojechać do miejscowości Swanage, aby w gronie harcerskim rozpocząć nasze wakacje, oraz poznać trochę historii, która łączy nas z tą okolicą…

2015.08 Jantar - 2

Podróż zaczełyśmy w piątek wieczorem, aby móc przygotować się na wędrówkę do Brownsea Island kolejnego dnia. W sobotę miałyśmy wiele górek do pokonania, ale nareszcie udało się nam dotrzeć do Sandbanks, skąd mogłyśmy promem dopłynąć na wyspę. Wyspa ta ma bardzo wielkie znaczenie dla skautów na całym świecie, ponieważ właśnie tutaj w 1907 roku Lord Baden-Powell zorganizował obóz dla chłopców poraz pierwszy. Dzięki temu wydarzeniu, skauci na całym świecie jeżdżą na obozy do dziś. Ten obóz jest upamiętniony przez monument znajdujący się niedaleko terenu obozowiska, zwanym „Scout Stone”. Odwiedzając tą wyspę miałyśmy okazję, aby dostrzeć jak przeszłe wydarzenia mogą mieć tak wielki wpływ na naszą przyłość, a jak poprzez zorganizowanie takiego obozu skautowego kiedyś, Baden-Powell zmienił tak wiele.

Odwiedziłyśmy potem Swanage i po ciężkim dniu zjadłyśmy zasłużone nam ‚fish and chips’ z widokem na morze. Dzień zakończyłyśmy kominkiem w nietypowym miejscu…na plaży! Kominek ten był bardzo przyjemny, szczególnie jak do naszych piosenek harcerskich przygrywał nam szum morza.

W niedziele powędrowałyśmy do wioski Corfe Castle, aby tam pozwiedzać ruiny zamku, który został wybudowany w jedenastym wieku. Chociaż pogodna nam nie sprzyjała, cała drużyna wędrowała dalej, nawet przez deszcz. Popołudniu zostało nam jeszcze chwilę czasu, aby dowiedzieć się troche więcej o miasteczku Swanage i o pięknym rejonie Dorset, który nas otaczał. Weekend ten był dla nas wszystkich dobrą okazją, żeby spędzić troche czasu w harcerskim gronie, powędrować wspólnie, oraz nawet poznać nowe miejsca, które tak bardzo się przyczyniły do historii skautingu i harcerstwa.

Monika Chowaniec pion.
Wędrowniczka w Drużynie Wędrowniczek „Jantar”, Hufcu Bałtyk (Londyn)